www.prachtvinkenforum.nl

Forum van de Speciaalclub Australische Prachtvinken & Papegaai Amadines
Het is wo 15 aug 2018, 18:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Maskers en spitsstaarten samen ?
BerichtGeplaatst: zo 16 sep 2012, 19:34 
lid

Even een vraag .
Ik heb in de voliere een koppel spitsstaarten ( ook een paar koppels in de boedkooi ) ,en in de broedkooien een paar koppels maskers .

Nu het kweekseizoen voorbij is heb ik alle mannen in de voliere en de poppen in de broedkooi .
nu zie ik dat de mannen spitsstaart bij elkaar zitten en de mannen maskers ook ( ze schenken dus geen aandacht aan de andere soort .)

Zou het mogelijk zijn om volgend seizoen een koppel spitsstaarten en een koppel maskers in de voliere te houden .
Ik wil dus wel voorkomen dat ik kruisingen krijg !

Wellicht heeft iemand hier ervaring mee .

ter info , de voliere is 3,5 m lang 2 m hoog en 1m breed , + nachthok ( 1 x 1 m , 2m hoog )

gr Jan

Profiel  

Berichttitel: Re: Maskers en spitsstaarten samen ?
BerichtGeplaatst: di 18 sep 2012, 23:27 
lid

Ik denk niet dat het onmogelijk is, maar tijdens de broedtijd is de kans veel groter dat ze heftiger op elkaar gaan reageren. De spitsstaarten zullen de baas zijn, je hebt nog een redelijke kans dat de spitsstaarten tot succesvol kwekengaan komen, maar succesvol kweken met de maskers zal in de meeste gevallen niet lukken met spitsstaarten erbij.

Maar waarom zou je dit willen? Je hebt blijkbaar succes gehad op de manier zoals je het nu deed.
Ik had zelf de maskers in de volière gedaan en de spitsstaarten in de broedkooien. Maskers kunnen prima in kolonie in onze betrekkelijk kleine volières, spitsstaarten niet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 19 sep 2012, 16:36 
lid

hoi
ik wil dat graag proberen ,omdat er nu maar 1 koppel spitssen en 1 koppel zilverbekken en 1 koppel peruduiven in de voliere zit, en omdat de voliere langs mijn terras ligt wil ik iets meer leven in de brouwerij .

maskers in kolonie durf ik niet aan omdat er verwante vogels tussen zitten .

ps ) S Flapper , ik zag op je site dat jij kweeknr 3NSZ hebt ,ik heb hier nog een spitsstaart zitten met dat nr ,( 3NSZ-037-10) die heb ik voor een paar weken terug bij een handelaar gekocht , kun jij mij vertellen of het natuurbroed is en wanneer geboren ?? zo ja stuur me maar een PB

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 19 sep 2012, 18:53 
lid

Hoi Jan,

Ik ben in 2010 verhuisd, heb al mijn vogels weggedaan en in 2011 voorzichting weer begonnen en dit jaar is het pas weer echt losgegaan.
Mijn administratie hield ik toen bij in excel en heb ik weggedaan. Ik doe dat nu in ZooEasy.
Het zal 1 van de laatst gekweekte vogels zijn in mijn oude woning, ik zou gokken op maart tot mei 2010. Natuurbroed is het zeker. Het zal een geelsnavel zijn.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]