www.prachtvinkenforum.nl

Forum van de Speciaalclub Australische Prachtvinken & Papegaai Amadines
Het is wo 17 jul 2019, 02:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Huisvesting advies
BerichtGeplaatst: za 31 jan 2009, 20:03 
lid

Beste Richard, spartelde het spaarvarken erg tegen of viel de Rimo 2000 mee? Groet. Adrie Jonkers.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 01 feb 2009, 10:09 
lid

Heb er wel zin in ja om het voor elkaar te krijgen. Alleen al de weg er naar toe is leuk! :)
forums af lezen om maar zoveel mogelijk te weten te komen. gisteren in nijmegen geweest bij een winkel die er, naar zijn zeggen, 1500 vogels had zitten (na overdreven een schatting maken kom ik misschien op 250 vogels...). maar dat terzijde.. wel mooi om al die beestjes bij elkaar te zien, had me vrouwtje mee genomen... zegt ze: echt lief hoe ze elkaar beschermen enzo.. ben verliefd..

haha.. wel fijn dat ze er achter staat natuurlijk.

De rimo 2000 heb ik nog niet gekocht. maar kost 249 euro op de site van rimo. vind dat aardig aan de prijs maar opzich is het dat wel waard natuurlijk. Spaarvarken heeft nix te vertellen haha

groetjes

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 01 feb 2009, 16:40 
lid

Ik bedoelde dat je een kooi vrij moet houden om jonge vogels in af te zetten zodat ouderkoppel aan nieuw broedsel kan beginnen.Vaak koopt men aantal kooien en bezet deze allemaal met koppeltje,en hebben dan geen plaats voor de eventueel jongen.

grt Noël

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 01 feb 2009, 19:07 
lid

ow op die manier bedoel je, Dat is wel een nuttige tip. Dan heb ik momenteel wel een goede aankoop gedaan.
heb dus 3 broedkooien van 70 x 50 x 40, zijn natuurlijk ook ideaal om jongen in uit te laten vliegen.
Uiteindelijk wil ik een wat grotere voiliere bouwen zoals (ongeveer) op de tekening in mijn eerste bericht.

Daar waar ik de kooien gehaald heb had een kweek voor kanaries. zag er wel goed uit al die vogels, zaten mooi in de kleur. had pas nieuwe soorten gekregen. 1 geel/oranje.. schitterend beestje (weet de naam niet).

na hoeveel weken zou je ze in de uitvliegkooien doen dan?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 01 feb 2009, 22:29 
lid

Dat verschilt nogal eens,maar niet eerder als dat je ze met eigen ogen hebt zien eten en drinken geheel zelfstandig.Wanneer je ze in kweekkooi overzet richt deze hetzelfde in als ouderlijke kooi dat geeft een vertrouwelijkere omgeving.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 03 feb 2009, 12:36 
lid

ok, dus zelfstandig en dan pas in het uitvlieghok.
De kooien die ik heb lijken mij wel zeer geschikte uivliegkooien, zijn wat groter dan de gemiddelde broedkooien dus kunnen er wat meer in 1 hok.

Heb gister als verrassing van me vriendin al de vogels gekregen.
Maar het lijkt me verstandig dat ik ff een nieuwe topic open in het juiste onderdeel en niet bij huisvesting.

ik dank jullie alle voor de hulp en adviezen!!
wellicht dat ik nog vragen heb maar niet meer over de huisvesting. dus die stel ik wel bij mijn andere topic.

groeten richard

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]