Hi Hans,
Ben op dit moment ook bezig om een keuze te maken voor de verlichting van mijn nieuwe vogelverblijf. En zit ook met de vraag LED of gewoon, kosten technisch is LED veel aantrekkelijker zeker als het om grote aantallen gaat. Maar het gaat toch ook om het juiste kleurenspectrum en zoals Eelke de Jong al aangaf heeft LED de naam om een hoge lichtopbrengst te hebben maar geen kleur.
op de sight http://www.ledgogreen.nl/product/70614/Led_Lamp_120_cm.aspx
kwam ik deze LED TL tegen welke aangeeft een LED TL te hebben met natuurlijk daglicht met 4000K:
Led Lamp 120 cm € 64,00
Kleuren: select 3000 K Warm Wit 4000 K Dag Licht5500 K Puur Wit6500 K Cool Wit InformatieLED-tube is vrijwel onbreekbaar, 99% recyclebaar, bevat geen kwik
-kan gebruikt worden in bestaande TL-armaturen -heeft geen starter nodig, geen transformator, -zit propvol met LED-lampjes, -bromt en flikkert niet -Leverbaar in 4 verschillende varianten warm wit ( 3000 K voor sfeerverlichting, winkels) natuurlijk daglicht (4000 K voor waar dat nodig is) maar ook zijn buizen leverbaar in de kleuren, puur wit (5500K voor de werkplaats) en cool wit (6500K voor magazijn, werkplaats), -gaat ZEVEN maal langer mee dan een conventionele TL, -gebruikt 60% minder stroom, -is leverbaar in 150 cm (28 Watt), 120 cm (18 Watt) en 60 cm (9 Watt),
Dus wie weet, zoveel verstand heb ik er ook niet van en of je dit mag geloven of niet, we zullen het gewoon een keer moeten proberen.
Gr Arno Wubben
|