www.prachtvinkenforum.nl

Forum van de Speciaalclub Australische Prachtvinken & Papegaai Amadines
Het is wo 17 jul 2019, 02:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: ervaring met stofzuiger / stofafzuiger
BerichtGeplaatst: di 15 apr 2008, 20:04 
lid

Citaat:
Hoe zit het hier met vermogen en hoeveelheid die in de "opvangbak" past? Is dit voldoende?
Erik Jan,

Inzake het vermogen: Ik heb 7,2 watt en die zuigt alles op. Lager in vermogen moet je niet gaan.

Inzake de opvangbak: Ik leeg mijn bak 1 maal in de week. Ik zuig overigens niet de lades van de kooien omdat ik beukesnippers gebruik en die zo in de kliko gooi. Mijn kamer is 2,5 x 2,5. Er staat 16 kweekkooien in.

Succes met de keuze

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 19 apr 2008, 14:51 
lid

Citaat:
Het lijkt mij dat de slang en de rest van het systeem vervuild raakt door mest en daardoor een minder aangename geur veroorzaakt. Deze problemen had ik met een gewone stofzuiger al.

zal niet kan niet zeggen dat dit niet gebeurt maar bij mij heb ik daar nog geen last van.

het enigste wat ik als nadeel ervaar van mijn systeem is dat in de periode van rui het filter vol zit met veren omdat in de bak geen zak zit maar gewoon dus een opvang bak is waar het filter dan boven in hangt.

en het is niet zo dat ik alles zuig indien ik de broedkooi echt schoon maak gaat de inhoud van de lade gewoon de kliko in.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 19 apr 2008, 17:42 
karel schreef:
Hugo schreef:
Dit blijf je ook houden met wat voor een stofzuiger dan ook,

Dit is niet altijd waar,ik ben technieker bij Nilfisk en ik gebruik en industriele GS80 met hepa filter.
Dit toestel zuig gewoon alles op zelfs mijn vogels :cry: ,en de uitlaatstoffen worden gefilterd door de hepafilter die ook gebruikt wordt in de pharmacie.
Ik weet voor de prijs kunt ge inderdaad een aantal vogels kopen,maar liever iets meer geven dan dode vogels door de uitlaat van uw stofzuiger.

Daarom gaf ik ook aan in het vorige bericht:

Citaat:
of je moet één of andere super zuiger hebben, maar daar kun je ook een aantal koppel vogels voor kopen.

Groeten,
Hugo

Berichttitel: centrale afzuiging
BerichtGeplaatst: zo 20 apr 2008, 13:52 
lid

Je zou ook een goedkopere alleszuiger (nat en droog) kunnen kopen, ergens buiten onder een afkapping o.i.d. neerzetten en
dan met pvc-buizen een leidingstelsel hierop maken met 1 of meer aansluitpunten (wel afsluitbaar ), zodat je de slang daar weer in kan steken.

gr. Eelke

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 20 apr 2008, 15:38 
Ik heb die van de Lidl en die bevat heel erg goed, bovendien kan ik hem ook gebruiken in de schuur en om de auto te stofzuigen, ideaal ding voor weinig.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]