www.prachtvinkenforum.nl

Forum van de Speciaalclub Australische Prachtvinken & Papegaai Amadines
Het is wo 14 nov 2018, 02:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Bij gebrek aan mieren poppen
BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2007, 22:09 
lid

Het gebeurd vaak dat mensen zonder mierenpoppen komen, of men wil en alternatief hiervoor. Een redelijk goede oplossing ligt in het gebruik van Tahoe of TempƩ(beide zijn het zelfde product). Om het op mierenpoppen te laten lijken moet je hetdoor een zeef heen drukken, met dezelfde dikte van van die poppen. De sliertjes die eruit komen moet je net zo groot snijden als een mierenpop groot is. Ze lijken dan verdomd veel op een echte mierenpop. Het zijn dan wel plantaardige eiwitten maar als alternatief zeer goed bruikbaar. De meesten vogels nemen ze net zo op als de echte mierenpoppen. Mijn advies is echter wel om ze de eerste tijd te mengen met echte poppon. Je komt hiermee nooit zonder te zitten want het is in porties bij elke AH super te krijgen. En prima te bewaren in de koelkast. Daarnaast vele malen goedkoeper dan echte mierenpoppen.

Ik hoor wel als het aanslaat bij jullie.

Louis Polane

Profiel  

Berichttitel: Re: Bij gebrek aan mieren poppen
BerichtGeplaatst: do 04 okt 2007, 22:15 
lid

En Ton, wat zijn je bevindingen betreffende het bovenstaande?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 17 nov 2007, 13:13 
lid

waarom maak je geen kwark van gestremde melk werkt 10keer beter dan mierenpoppen groeten wim

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 23 sep 2008, 20:48 
lid

En hoe kom ik aan echte mierenpoppen? Weten jullie waar die ergens te bestellen of te verkrijgen zijn?

Groetjes Freek

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 23 sep 2008, 23:32 
lid

Hoi Freek,

Ik heb vorig jaar ook geƫxperimenteerd met miereneieren. Een potje van het merk Orlux. Zie ook de website van Orlux/producten/specialiteiten. Ik geloof iets van 10 euro? Maar mijn vogels keken er niet naar om :roll: . Zij hadden veel liever bladluizen, fruitvliegjes en meelwormen.
Ook na het gemengd te hebben door het eivoer. Helaas, ook bij mij gold: wat de boer niet kent, dat vreet hij niet! :D

En succes met de goudbuikjes!

Bob

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 25 sep 2008, 18:04 
lid

Hallo,
je kunt natuurlijk ook het eivoer aanmaken met gekookt zaad .Het zaad een minuut of 8 koken en dan afspoelen en dan door het eivoer mengen ik doe 1/3 zaad en 2/3 eivoer.aan
gekookt zaad komen ook witte bolletjes en die lijken dan weer op miereneitjes,sinds ik dat doe
worden de jonge vogels veel beter met het eivoer gevoerd,de bakjes zij nu altijd leeg en eerder kon ik de helft van het eivoer weggooien.
m.vr.gr. Harry

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2008, 17:31 
gebbinkjes schreef:
Hallo,
je kunt natuurlijk ook het eivoer aanmaken met gekookt zaad .Het zaad een minuut of 8 koken en dan afspoelen en dan door het eivoer mengen ik doe 1/3 zaad en 2/3 eivoer.aan
gekookt zaad komen ook witte bolletjes en die lijken dan weer op miereneitjes,sinds ik dat doe
worden de jonge vogels veel beter met het eivoer gevoerd,de bakjes zij nu altijd leeg en eerder kon ik de helft van het eivoer weggooien.
m.vr.gr. Harry

Zaad is niet vergelijkbaar met de mierenpoppen. Je geeft dit alleen als extra aan de jongen, niet als vervanging van de mierenpoppen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]