www.prachtvinkenforum.nl

Forum van de Speciaalclub Australische Prachtvinken & Papegaai Amadines
Het is ma 22 okt 2018, 16:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Voorbereiding TT
BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2009, 13:42 
lid

Hallo allemaal,

Ik ga dit jaar voor het eerst deelnemen aan enkele TT's. Voorlopig nog even bij ons in de omgeving maar wil in de toekomst zeker ook gaan deelnemen aan de landelijk TT's in Zutphen/ Apeldoorn. Nu moet ik nog veel leren dus heb ik alvast een vraag:
Wanneer geven jullie (degene die vogels spelen op TT's) voor de laatste keer badwater? Is dat enkele dagen ervoor, of de dag ervoor of zelfs in de ochtend van het inbrengen van de vogels? Ik moet mijn vogels a.s. woensdagavond wegbrengen. Iemand tips hoe het beste te handelen? Vanmorgen heb ik alle TT-vogels nog eenmaal badwater verstrekt. Ter info. Ik speel met 5 Roodsnavelwildkleur Spitsstaartamadines en 5 Bichenow Astrilden Wildkleur mee. De eerstvolgende TT met misschien een paar Binsen Pastel en enkele Zwartbruine Meeuwen.

Groeten Bob

Profiel  

Berichttitel: Re: Voorbereiding TT
BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2009, 21:39 
lid

Er zijn mensen die ze drie dagen voor de show niet laten baden en ook niet meer wassen.
Ik doe dat wel en ik heb er nooit nadelige gevolgen van ondervonden.
Ik ben in Apeldoorn wel meermaals prijzen gewonnen met een vogel die ik op de dag van inbrengen nog gewassen heb (zelf, handmatig, met shampoo)
Ze moeten alleen wel volledig droog zijn voor je ze gaat vervoeren.

Gewoon met pH neutrale (mensen) shampoo wassen, speciale shampoo is helemaal niet nodig, OmbiaMed van de Lidl, werkt prima.
Overigens vogels die zelf goed badderen daar hoef je verder ook niets extra's aan te doen

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2009, 22:49 
lid

je kan ze tot de laatste dag nat spuiten met heet water in een planten spuit over laten springen in een tt kooi een keer of tien spuiten met gloeiend heet water nevelen dus tien keer op de spuit drukken is echt niet te het want door de nevel als het op de veren komt is het al ver afgekoeld wassen is echt niet nodig af ze moeten heel vuil zijn dit doe je allen bij witte vogels succes er mee groetjes erwin

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2009, 20:09 
lid

Hallo Hans en Erwin,

Bedankt voor jullie respons. Mijn gevoel is dus niet verkeerd geweest. Ik dacht ook laat ze nog maar eens lekker badderen en dan sproei ik ze woensdagochtend nog eens met warm (heet klinkt mij iets te link :roll: ) water nat nadat ik de vogels heb ontdaan van de extra kleurring. Dan kunnen ze zich nog even helemaal oppoetsen.
Nogmaals bedankt en succes met jullie eigen TT-deelnames.

Groet Bob.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]