www.prachtvinkenforum.nl

Forum van de Speciaalclub Australische Prachtvinken & Papegaai Amadines
Het is za 21 okt 2017, 10:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Vogel 2016
BerichtGeplaatst: wo 27 jan 2016, 22:57 
Beheerder

Was ook even benieuwd hoe het klassement wordt bepaald...
Het reglement van de nationale show van de speciaalclub beschrijft het volgende:

9. Algemeen Klassement.
Op de SAP&PA show wordt een klassement opgemaakt per inzender. Plaatsing geschiedt door de punten van de vijf hoogst geklasseerde vogels per inzender op te tellen, waarbij eventuele stampunten alsmede de plussen en minnen buiten beschouwing blijven.
Bij een gelijk puntentotaal gaat de inzender met de hoogst gewaardeerde vogel voor. Als er dan nog geen beslissing is wordt er doorgeteld naar de zesde, zevende vogel van een inzender, er wordt net zolang doorgeteld tot er een verschil is ontstaan. Is het dan nog niet beslist dan gaat de inzender met het hoogst aantal ingeschreven vogels voor.

Op basis van dit reglement is het klassement opgesteld door Arjon volgens mij juist.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 28 jan 2016, 09:58 
lid

Bedankt Remco.

Wij (binnen onze vereniging) doen het al jaren zo. Ik dacht ook dat dat een 'algemene' regel was. Maar gelukkig staat het ook ergens beschreven.

Lijkt me ook wel logisch want stel:

kweker A en B kweken allebei dezelfde vogels.

kweker A heeft 6 vogels van 94 + 93 + 92 + 91 + 90 + 90 (= 460 + 90)
kweker B heeft 6 vogels van 92 + 92 + 92 + 92 + 92 + 92 (= 460 + 92)

kweker A heeft Goud en Zilver gehaald
kweker B heeft geen prijs gehaald. (een andere kweker had brons met 92)

Wie is er nu beter? kweker A of kweker B. Lijkt me niet zo moeilijk....

Vandaar de regel: Bij een gelijk puntentotaal gaat de inzender met de hoogst gewaardeerde vogel voor.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 28 jan 2016, 11:31 
lid

Remco Poelarends schreef:
Was ook even benieuwd hoe het klassement wordt bepaald...
Het reglement van de nationale show van de speciaalclub beschrijft het volgende:

9. Algemeen Klassement.
Op de SAP&PA show wordt een klassement opgemaakt per inzender. Plaatsing geschiedt door de punten van de vijf hoogst geklasseerde vogels per inzender op te tellen, waarbij eventuele stampunten alsmede de plussen en minnen buiten beschouwing blijven.
Bij een gelijk puntentotaal gaat de inzender met de hoogst gewaardeerde vogel voor. Als er dan nog geen beslissing is wordt er doorgeteld naar de zesde, zevende vogel van een inzender, er wordt net zolang doorgeteld tot er een verschil is ontstaan. Is het dan nog niet beslist dan gaat de inzender met het hoogst aantal ingeschreven vogels voor.

Op basis van dit reglement is het klassement opgesteld door Arjon volgens mij juist.

Dit is een regel waar je wat aan hebt. Dit is duidelijk. Alleen uitvoeren is dan weer een tweede. Op de laatst gehouden tt in Soest had meneer Oudenhallen dan derde moeten staan. Hij had bij gelijk aantal punten er eentje bij zitten van 94. Kijk maar eens in de catalogus als je hem nog hebt.
Nu staat er bij de opstelling van de klassementen waar wij het over hebben niets op het spel als alleen de eer. Maar straks moet er een half varken verdeeld worden en dan zou je de poppen aan het dansen kunnen hebben.
Dus duidelijkheid staat bij mij hoog in het vaandel om problemen te voorkomen op de volgende tt's.
En Remco, het artikel"algemeen klassement" moet toch aangepast want plussen en minnen worden niet meer gegeven, eigenlijk had dit verleden jaar al gemoeten.
groetjes

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 28 jan 2016, 12:02 
lid

Arjon de Bok schreef:
Bedankt Remco.

Wij (binnen onze vereniging) doen het al jaren zo. Ik dacht ook dat dat een 'algemene' regel was. Maar gelukkig staat het ook ergens beschreven.

Lijkt me ook wel logisch want stel:

kweker A en B kweken allebei dezelfde vogels.

kweker A heeft 6 vogels van 94 + 93 + 92 + 91 + 90 + 90 (= 460 + 90)
kweker B heeft 6 vogels van 92 + 92 + 92 + 92 + 92 + 92 (= 460 + 92)

kweker A heeft Goud en Zilver gehaald
kweker B heeft geen prijs gehaald. (een andere kweker had brons met 92)

Wie is er nu beter? kweker A of kweker B. Lijkt me niet zo moeilijk....

Vandaar de regel: Bij een gelijk puntentotaal gaat de inzender met de hoogst gewaardeerde vogel voor.

Arjon,
we hebben er het als eens meer overgehad in het begin van het TT seizoen.
Dit wordt nog wat in de toekomst met die vogels van 94. Eigenlijk zijn de 93 en 94 punten hetzelfde als vroeger de plussen en minnen. De plussen en minnen werden niet meegeteld en deze punten nu weer wel.
Krijg je nog de TT's waar een andere TT is in ondergebracht. Kijk als voorbeeld naar Rucphen. Die hebben de regioshow west brabant van de NZC in hun TT zitten. De nationale tt van Rucphen speelde er per groep en de regioshow hanteerde een andere indeling met als gevolg veel meer 94 ers bij de regioshow dan op de nationale. Gevolg, de zebravinken kwekers boven in het klassement. Deze hadden nl de vogels met 94 punten door hun andere indeling van de groepen. Nog een gevolg, een hoop commentaar van de andere inzenders tegen het bestuur van Rucphen.
Ik denk dat we daar met zijn allen niks aan hebben. Een goede duidelijke afspraak zorgt voor rust in onze mooie hobby. Met dit systeem van 94 punten komen de groepen waar veel vogels in zitten altijd op de voorgrond in het klassement.
Als je alleen zit of met slechts een paar vogeltjes kom je nooit aan 94 dus ook niethoog in het klassement terwijl je toch topvogels zou kunnen hebben.
Nogmaals dit wordt nog wat in de toekomst.
Misschien een discussiepunt voor dit forum.
Zijn er goede ideen om alles in goede banen te leiden laat je reactie dan zien !!!!!!!!!!!!.
voor nu ieder succes met de kweek.
groetjes

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 28 jan 2016, 14:10 
lid

DE oplossing is gewoon een vogel die 94 verdient 94 geven en die 93 verdient 93 geven (ongeacht het aantal vogels binnen een groep in het prijzenschema). Dan is een vogel van 94 ook echt 94 en geen 92 die opgewaardeerd is. Dan ben je van een hele hoop gezeur af.

Of misschien is een plaatsings systeem ook wel een optie. Bij de grasparkieten heb je ook van die shows (grotere shows). Bijv. de nr's 1 t/m 7 worden geplaatst de rest valt erbuiten. Dan heb je ook geen discussie over een vogel die de vorige keer 91 pnt haalt en nu 89.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 30 jan 2016, 00:16 
Beheerder

Ik ben ook van mening dat de vogels gekeurd moeten worden op hun kwaliteit en dat het punten aantal deze kwaliteit moet beschrijven en niets te maken heeft met een eventuele prijs voor de vogel.
Dat er daarnaast ook prijzen moeten worden vergeven is een apart punt en per tentoonstelling weer anders.
Deze 2 punten moet je wat mij betreft niet door elkaar halen.

Dus:
- Met het punten aantal moet je de kwaliteit van de vogel keuren, het punten aantal moet hierbij niet gebruikt worden om een vogel een andere waardering te geven, bijv. door op te waarderen naar 93/94 punten.
- De prijzen op aanwijzing van de keurmeesters verdelen door ze op volgorde te zetten, hierbij is het niet noodzakelijk verschil te maken in puntenaantal. Hierdoor kun je ook makkelijk(er) verschillende prijzenschema's binnen 1 tentoonstelling uitvoeren.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]