www.prachtvinkenforum.nl

Forum van de Speciaalclub Australische Prachtvinken & Papegaai Amadines
Het is vr 20 apr 2018, 01:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Zilverbekken
BerichtGeplaatst: zo 09 aug 2009, 16:33 
lid

HansvdWeerdhof schreef:

@Jan Kikkert: jij trekt nu een conclusie uit het uiterlijk van de mutant, dat vind ik een beetje een vreemde gedachtengang, jij bent goed thuis in de zebravinkenhoek...
Je kunt toch ook niet zeggen dat de masker, de isabel en/of de wang mutatie met elkaar te maken hebben omdat ze wat op elkaar lijken?
Bepaalde mutanten lijken wat op elkaar, da's waar, maar dat zegt niks over onderlinge verwantschap.
Een bleekrug en een masker zebravink lijken in het geheel niet op elkaar (uiterlijk) en toch zijn dit twee mutaties van hetzelfde gen.

Dat zie je bij de zilverbek dus ook, de Bleekrug (= agaat) en de ino lijken in het geheel niet op elkaar, de bleekrug daar heb je zelf een foto van geplaatst, de ino is een vrijwel witte vogel met rode ogen en een rode bovenstaart en stuit, uiterlijk weinig overeenkomsten, maar toch een nauw verwante mutatie.

Ik zal het er anders neer zetten. ;)
Toch nog even wat (vragen) opmerking.
Na ik de Opaal (wildkleur) bij Jaap in levende lijf te hebben gezien (nog bedankt) vind ik deze kleurslag wel wat op de bleekrug (zilverbek) lijken, alleen dan is de Opaal nog meer opgebleekt
Kan het zijn dat beide kleur slagen met elkaar te maken hebben ?(neem dit maar met een korrelzout)
Ik heb maar even een foto (van Karel) geleend uit een ander onderwerp.

Ik bedoel het eigenlijk het uiterlijke verschijning van beide kleur slagen.

Jaap van den Bos schreef:
Kan mij enigsinds voorstellen dat je ze wat op elkaar vind lijken omdat bij deze mutanten de lichaamskleur lichter is als de staart en de buitenste vleugelpennen.

Kijk Jaap omschrijft het zoals ik het bedoel.

Jaap van den Bos schreef:

Waarschijnlijk zal de combi geen mooie contrastrijke vogel worden .

Ook ik denk dat dit een combi is die niet mooi zal zijn ik denk te flets van lichaams kleur.

http://www.zebravinkenjankikkert.nl

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]