Jan(kikko) schreef:
koen schreef:
Een bruine pop...Heb je al jongen gekweekt van de vogels die je overnam?
Als je deze pop paart aan een jonge split man dan maak je direct kans op volle bruine mannen (en uiteraard ook poppen).
Btw De 2 koppels (split x bruin) die ik overhield voor mijn vertrek, zijn niet meer

Koen het klinkt heel lullig maar ik heb de twee oude koppels van jou bij elkaar gehad en dat duurde mij te lang voor ik eens een eitje zag.
En ben ik maar mee gestopt

en heb in die broedkooien maar weer zebra’s gedaan
Maar ik heb de boven genoemde man aan de pop hier boven nu weer bij elkaar en deze hebben nu 3 eitjes.
Waar had je die twee koppels dan onder gebracht ?
En jammer dat ze er niet meer zijn.
Jan, ik heb mijn binsenastrildes niet in broedkooien gekweekt en in de voliere hadden ze vrije (sex)partner keuze, waarbij er constant werd vreemdgegaan... En de vogels die ik jou als koppels verkocht brachten samen jongen groot, daar ben ik zeker van.
Naast de ruimte kregen ze onbeperkt gras-en onkruidzaden, zaten ze in zonlicht, badwater en int groen. Op een eerste zicht toch een hoop verschillen. En dan spraken we nog niet over verschillende nestkasjes, eivoer, etc
Bovenstaande man is een geelkop wildkleur man. Als deze ook een aankoop was van mij kant dan is deze niet split voor bruin (enkel de jonge mannen die ik kweekte zijn 100% zeker split bruin).
Geelkop groen x roodkop bruin geeft
Roodkop groene mannen split voor bruin en geelkop
Roodkop groene poppen split voor geelkop
De pop is kanssplit voor geelkop, dus is er een mogelijkheid tot volle geelkop jongen. Dat is uiteraard niet zichtbaar, maar ik kweekte zelf enkele (2) volle geelkoppen uit de 5 roodkop bruine poppen die ik vliegen had.
De koppels die ik overhield, zijn gestorven toen de verzorger in kweste op reis ging en een beginnersfout maakte, waardoor de vogels geen toegang meer hadden tot hun eten.