www.prachtvinkenforum.nl

Forum van de Speciaalclub Australische Prachtvinken & Papegaai Amadines
Het is za 20 okt 2018, 23:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Binsenastrilde
BerichtGeplaatst: di 02 jun 2009, 21:28 
lid

Ik wilde graag weten wat voor kleur dit is ?

Afbeelding

http://www.zebravinkenjankikkert.nl

Profiel  

Berichttitel: Re: Binsenastrilde
BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2009, 00:17 
lid

Jan, lijkt in ieder geval een mooie forse pop met een groot masker, da's al mooi meegenomen, heb je ook een foto waar het (gehele) rugdek duidelijker op staat?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2009, 15:19 
lid

Een bruine pop...Heb je al jongen gekweekt van de vogels die je overnam?
Als je deze pop paart aan een jonge split man dan maak je direct kans op volle bruine mannen (en uiteraard ook poppen).

Btw De 2 koppels (split x bruin) die ik overhield voor mijn vertrek, zijn niet meer :cry:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2009, 21:53 
lid

HansvdWeerdhof schreef:
Jan, lijkt in ieder geval een mooie forse pop met een groot masker, da's al mooi meegenomen, heb je ook een foto waar het (gehele) rugdek duidelijker op staat?

Hans een foto van het rugdek heb ik niet.

Maar ik wilde de pop van hier boven koppelen aan deze man hier onder.

En wat voor kleur is dit ?

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2009, 21:59 
lid

koen schreef:
Als je deze pop paart aan een jonge split man dan maak je direct kans op volle bruine mannen (en uiteraard ook poppen).

Btw De 2 koppels (split x bruin) die ik overhield voor mijn vertrek, zijn niet meer :cry:

Koen het klinkt heel lullig maar ik heb de twee oude koppels van jou bij elkaar gehad en dat duurde mij te lang voor ik eens een eitje zag. :cry:
En ben ik maar mee gestopt :oops: en heb in die broedkooien maar weer zebra’s gedaan :)

Maar ik heb de boven genoemde man aan de pop hier boven nu weer bij elkaar en deze hebben nu 3 eitjes.

Waar had je die twee koppels dan onder gebracht ?
En jammer dat ze er niet meer zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 04 jun 2009, 03:32 
lid

Jan(kikko) schreef:
koen schreef:

Koen het klinkt heel lullig maar ik heb de twee oude koppels van jou bij elkaar gehad en dat duurde mij te lang voor ik eens een eitje zag. :cry:
En ben ik maar mee gestopt :oops: en heb in die broedkooien maar weer zebra’s gedaan :)

Maar ik heb de boven genoemde man aan de pop hier boven nu weer bij elkaar en deze hebben nu 3 eitjes.

Waar had je die twee koppels dan onder gebracht ?
En jammer dat ze er niet meer zijn.

Jan, ik heb mijn binsenastrildes niet in broedkooien gekweekt en in de voliere hadden ze vrije (sex)partner keuze, waarbij er constant werd vreemdgegaan... En de vogels die ik jou als koppels verkocht brachten samen jongen groot, daar ben ik zeker van.

Naast de ruimte kregen ze onbeperkt gras-en onkruidzaden, zaten ze in zonlicht, badwater en int groen. Op een eerste zicht toch een hoop verschillen. En dan spraken we nog niet over verschillende nestkasjes, eivoer, etc

Bovenstaande man is een geelkop wildkleur man. Als deze ook een aankoop was van mij kant dan is deze niet split voor bruin (enkel de jonge mannen die ik kweekte zijn 100% zeker split bruin).

Geelkop groen x roodkop bruin geeft
Roodkop groene mannen split voor bruin en geelkop
Roodkop groene poppen split voor geelkop

De pop is kanssplit voor geelkop, dus is er een mogelijkheid tot volle geelkop jongen. Dat is uiteraard niet zichtbaar, maar ik kweekte zelf enkele (2) volle geelkoppen uit de 5 roodkop bruine poppen die ik vliegen had.

De koppels die ik overhield, zijn gestorven toen de verzorger in kweste op reis ging en een beginnersfout maakte, waardoor de vogels geen toegang meer hadden tot hun eten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 04 jun 2009, 23:19 
lid

koen schreef:
Jan, ik heb mijn binsenastrildes niet in broedkooien gekweekt en in de voliere hadden ze vrije (sex)partner keuze, waarbij er constant werd vreemdgegaan... En de vogels die ik jou als koppels verkocht brachten samen jongen groot, daar ben ik zeker van.

Koen ik geef jou niet de schuld dat ze het bij eerst niet deden want het was mij bekent dat je deze vogels in de volière had gekweekt.
Maar ik probeer het nu gewoon weer in de broedkooien, en zo ik al zei deze boven genoemde vogels hebben nu 4 eitjes.
En als ze morgen 5 eitjes hebben ga ik ze zetten want ik raap altijd de eieren tot ze er 5 hebben dan hoop ik dat er meer eitjes te gelijk uit komen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 08 jun 2009, 08:44 
lid

Ik zou afraden om ze te rapen, toch de eerste nesten, enkel en alleen uit voorzichtigheid.
Zo heb ik het zelf ook gedaan, omdat binsen bekend staan als nestverlaters.

Na de eerste nesten deed ik wel steeds controle en dat gaf geen probleem )muv 1 nest met week oude jongen),
daarom dat het ook geen echt probleem hoeft te zijn, nu je ze toch al geraapt hebt.

Veel plezier en jongen toegewenst!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 05 jul 2009, 01:11 
lid

Koen, ik heb de eitjes wel geraapt zo als ik al vertelde en wat het broeden gelukkig geen probleem, ze gingen na ik de 5 gelegde eitjes weer in het nest had gelegd weer gewoon verder met het broeden alleen had ik de pech dat van de 5 er 3 waren bevrucht en 2 dus niet, en had ook nog de pech dat de bevruchte eitjes niet uit kwamen ze lekken wel verdroogt. En juist dat vind ik raar ik heb altijd de vochtigheid graad boven de 60% en zo gouw ik er een 1 badbakje voor de kooi ging hangen waren de vogels er als de kippen bij oom een badje te nemen, dus mijn gedachte was dat de eitjes ook goed vochtig zouden zijn, maar mocht niet zo zijn de eitjes waren uit gedroogd. Maar dit koppel hebben nu weer eieren en maar hopen dat het nu wel goed gaat. En ik heb nu 4 koppels Binsen bij elkaar gezet en nu maar afwachten wat de andere 3 koppel gaat doen

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]