www.prachtvinkenforum.nl

Forum van de Speciaalclub Australische Prachtvinken & Papegaai Amadines
Het is ma 24 sep 2018, 16:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Eendaagse SAP&PA show op 5 dec in Elst(Utr)
BerichtGeplaatst: zo 06 dec 2009, 16:21 
lid

Hallo,

Is het ook mogelijke om deze dag in een andere week te organiseren.
Als je in het bezit bent van kleine kinderen is dit een vervelende week.
Tevens ben ik ook nog werkzaam in de supermarkt branch, wat betekent dat ik geen vrij kan krijgen in deze week.
Kan mij voorstellen dat er meer mensen zijn die niet echt gelukkig zijn met deze week. (zie reactie van Freek)
Misschien helpt een andere week het aantal vogels en deelnemers omhoog.

Groet Jan

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 06 dec 2009, 17:05 
lid

Ik kan deze mening wel delen Jan.
Weet niet of er mogelijkheden zijn? Zou het zelf ook erg leuk vinden om meete doen!
Gr Freek

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 06 dec 2009, 20:43 
lid

Hallo Jan, en anderen die graag een andere datum als tentoonstelling zien.

Natuurlijk is heel veel, noem maar bijna alles mogelijk maar over een juiste datum raak je nooit uitgesproken.
Zoals door sommigen wordt aangegeven, een week eerder, dus het laatste weekend van november of in de eerste dagen van december zijn nog een aantal afdelingstentoonstellingen.
Daar doen ook leden aan mee, dan en zullen dan ook mensen sinterklaas vieren. Een week later zijn er al de eerste districts tentoonstellingen. Pakjesavond valt volgend jaar op zondag, en zullen inderdaad vele gezinnen het evengoed zaterdag doen. Het jaar daarop valt 2 of 3 decemeber op zaterdag en zullen ook familie's sinterklaas vieren. Het blijft daarmee toch altijd keuzes maken en plannen.
De andere optie, uitwijken naar oktober valt ook niet altijd bij iedereen goed. De eerste 2 weekenden zijn de tentoonstellingen van de Goulds en de NZC. Daar spelen leden mee die ook bij SAP&PA lid zijn, het 3e weekend zou een optie kunnen zijn en het laatste weekend van oktober zijn de eerste afdelingtentoonstellingen al weer in den lande. Dan kwamen vanuit de leden signalen dat voor veel vogels oktober best vroeg valt voor het op kleur en in conditie krijgen van de vogels. Er zijn best wel veel kwekers die buiten in de voliëre kweken.
Als kweker moet je het dan van en mooi voorjaar en anders van de zomer hebben om jongen op stok te krijgen. Voordat die op kleur en in conditie zijn ben je toch vaak wel 4 tot 5 maanden verder en is oktober niet altijd haalbaar.
Kortom, het blijft lastig en moeten daarom keuzes maken.
De 1-daagse tentoonstelling willen we voorlopig zo houden, op zaterdag. Leden die hebben meegedaan hebben deze dag toch als leuke vogeldag ervaren. Vogels hebben er bijna niet onder te lijden en het reizen allemaal op 1 dag viel bij velen ook goed. Meerdere keren naar de tentoonstelling rijden, voor inbreng, TT, en afhalen vraagt nog meer vrije tijd en brandstof.
Het ander voordeel is dat de inzenders die dag blijven, als lid spreek je nog weer eens iemand.
Kortom, voorlopig staat volgend jaar 4 december weer vast.

m.v.g. Paul Commandeur

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 06 dec 2009, 22:20 
lid

Beste Paul,
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt.
Is inderdaad moeilijk lijkt me om in deze drukke periode een datum te vinden.
Maar het zal voor mij ook volgend jaar weer erg moeilijk gaan worden om 4 december die kant op te komen, alhoewel ik wel graag gekomen was.
Maar ik begrijp dat hier weinig aan te doen valt. Jammer maar is zo!

Ps. Hebben jullie ook foto's van gisteren?

Gr Freek

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 06 dec 2009, 22:29 
lid

Mag ik er ook nog even wat over zeggen?
Het TT seizoen begint het laatste weekend van september met de JMC show, daar hebben wij overlap mee, overlap daar bedoel ik mee: actieve SAP&PA leden doen daar ook mee, m.a.w. in die week iets doen gaat ten koste van de SAP&PA show.
De week er na, het eerste weekend van oktober, is de NZC show, daar hebben wij flink overlap mee, dus die week komt sowieso niet in aanmerking
De tweede week van oktober is de Gouldsshow in Elst, ook een Australische prachtvink, maar gek genoeg hebben wij daar maar heel weinig overlap mee. Dat is een mogelijkheid eventueel.
Vanaf de 3e week van oktober zijn er veel grote nationale TT's, daarmee kunnen wij nu nog niet concurreren omdat we met de SAP&PA show nog geen status hebben.
Wat Veenendaal is voor de zebravinkenliefhebber en Elst is voor de Gouldskweker die status: "d.w.z. het kan me niks schelen welke shows er die week nog meer zijn, ik doe alleen aan Veenendaal/Elst mee". Die status hebben wij nog niet dat moet groeien.

In november zijn de mogelijkheden beperkt, want dan mag een NBvV speciaalclub een heleboel niet van de NBvV, een ééndagsshow mag dan wel, maar dan zit je weer met concurrentie van allerlei plaatselijke afdelingen.
Dan december, de sinterklaas week dan zijn er relatief weinig TT's en het zit ver genoeg weg van Apeldoorn, doe je een show te dicht bij Apeldoorn dan komen de beste vogels niet naar de SAP&PA show omdat die gespaard worden.
De tweede, derde en vierde week van december zijn alle district TT's, daarmee gaan concurreren is nu onverstandig.
Daarna is Apeldoorn.

Ik ben het er mee eens dat de week van sinterklaas ook niet de allergunstigste tijd van het jaar is, maar het is wel een feit dat vrijwel iedereen zijn vogels dan in zou kunnen zenden omdat er in die week nu eenmaal niet zoveel shows zijn.
Dat er ook zijn die dan toch niet kunnen, door werk, door andere bezigheden, door ....
maar je moet wat!
Persoonlijk vind ik later in het jaar beter dan een hele vroege show, want voor vroege shows moet je ook extra vroeg je vogels opkooien.
6 weken minimaal, en tel maar eens 6 weken terug vanaf de tweede week van oktober, dan is het begin augustus, dan is het 30 graden buiten en zomervakantie, dan kunnen heel veel mensen niet opkooien want dan is het a. niet te harden van de hitte in het vogelhok dan wel b. ze zijn op vakantie.

Het mooiste zou zijn in de 2e of 3e week van november. Maar da's voor mij persoonlijk gesproken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 06 dec 2009, 22:50 
lid

Zoals Hans zegt misschien is er in November iets mogelijk? Zou voor mij in ieder geval een heel stuk beter uit komen :roll: dan de decembermaand.
En misschien dat anderen, die ook kleine kids hebben dit dan ook beter uitkomt?
Begrijp me goed, ik wil niet dat het omgezet gaat worden maar persoonlijk denk ik dat wanneer het iets eerder gepland gaat worden er misschien nog wel meer die kant op komen!

En Bob, jij gaat dan toch ook mee, toch????

Gr Freek

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 06 dec 2009, 23:18 
lid

Persoonlijk vond ik de witbuikzonastrilde van M. Nelissen erg mooi en ook de Dornastrilde in het kooitje daaronder van J. Bosma.

Ik heb nu nog te weinig ruimte om mijn jongen te bewaren, ik woon in een flat. Ik zou natuurlijk een paar vogels kunnen inzenden, maar ik hou niet van half werk. Ik sta inmiddels 2e op de wachtlijst voor een eengezinswoning en dan heb ik wat meer ruimte. Ik hoop dat ik volgend jaar van de partij kan zijn, want er moeten echt meer vogels ingezonden worden.

grt. Sytze

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 06 dec 2009, 23:32 
lid

Hallo mensen,

Ik snap ook wel dat je niet met iedereen zijn wensen rekening kan houden.
Maar ik denk dat veel mensen het deze week druk hebbben met andere dingen, meer dan in andere weken.

Hoeveel vogels waren er gisteren aanwezig?

Groet Jan

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 06 dec 2009, 23:52 
lid

Ja, ja Freek......Ook ik heb kinderen, weliswaar niet zo klein meer als die van jou maar toch...
Laten die nou net op 16 november jarig zijn ;) Ik weet nu nog niet of 4 december 2010 voor mij haalbaar is, maar lijkt mij wel leuk! Eerst maar eens iets op stok krijgen en dan maar hopen dat die Spitsstaarten ook hun naam aan blijven doen en het liefst met TWEE verlengde middelste staartpennen :lol:
Dus jij gaat toch ook nog kweken komend jaar tijdens de verhuizing?????

Grt. Bob

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 06 dec 2009, 23:59 
lid

Heren,

Deze discussie willen we graag voeren met de leden, maar we hebben ook rekening te houden met de Regioshows die gehouden worden in den lande, als bestuur willen we die mensen niet in het vaarwater gaan zitten. Ons lijkt dus rond half oktober of anders begin december de beste tijd. Maar voor alles is wat te zeggen natuurlijk.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]