www.prachtvinkenforum.nl

Forum van de Speciaalclub Australische Prachtvinken & Papegaai Amadines
Het is zo 22 apr 2018, 05:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Concept standaardeisen Diamantvink
BerichtGeplaatst: ma 03 mei 2010, 16:47 
lid

Hier kan de discussie gevoerd worden over de concept standaardeisen van de Diamantvink.

Profiel  

Berichttitel: Re: Concept standaardeisen Diamantvink
BerichtGeplaatst: di 04 mei 2010, 10:52 
lid

beste gerrit / tc

als ik kijhk naar de benamingen van de diamantvink kunnen we wel een wildkleur en een mutant welke we pastel noemen ( volgens mee meer overgoeten dan pastel ) we kunnen een bruine en jullie gaan de lichte (bruine) nu blekrug noemen waar is dan de benaming pastel bruin dit staat er scheef ten opzichte van de wildkleur welke wel een pastelfactor kent en een bruine welke geen pastel factor kent dit is denk ik erg krom

gr john

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 04 mei 2010, 20:37 
lid

John,
Bedoel je dat de pastel Diamantvink een dubbelfactorige pastel is, ik weet het niet maar zou er geen opblekingsfactor van 80 á 90% in kunnen zitten? Je kan donkerdere pastellen vragen.

Jij stelt dat de bleekrug (agaat?) een lichte bruine is, dat zou kunnen, ik kan daar geen bevestigend op antwoorden omdat ik het gewoon niet weet. Maar ik dacht dat de bleekrug een aparte mutatie was.

Voor wat betreft de pastel bruin, zou kunnen ontstaan, misschien is daar wel een standaard voor te maken. Het lijkt mij wel handig als je er dan één gezien hebt om kijken wat er mogelijk is.

Ken jij iemand die daar mee bezig is?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 04 mei 2010, 22:48 
lid

beste gerrit

een aantal jaren geleden heb ik toen de pastellen?? net waren op een district tt er 1 gekeurd hans kloren was toendertijd leider ben met de vogel bij hem geweest en zeg tegen hans deze staat als pastel ingeschreven maar deze is echt meer dan 50 % opgebleekt en dus een overgoten hij gaaf me gelijk en ook als zodanig gekeurd . Ik ben bang dat we dezelfde kant opgaan als de zebravinken wat betreft benamingen en deze zijn ook niet echt allemaal juist . de bleekrug dacht ik dat er de isabel meebedoeld was en heb de grijze was over het hoofd gezien . maar mis wel een isabel. een pastel bruine is een kwestie van tijd en wil van de kwekers als er een echte pastel is is deze ook te kweken in de bruine

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 05 mei 2010, 16:25 
lid

de bruine wordt ook wel eens isabel genoemd, da's dus hetzelfde.

de bleekrug is een andere mutatie, die heeft een grijze kop en een koudbruin dek en ZWARTE tekening (borstband, flankband), de naam bleekrug is fout, dat dient agaat te zijn

de pastel, ja die kun je overgoten noemen, het is de pastel mutant en de meeste liefhebbers streven naar een egale vogel en dan kom je op wat lichtere exemplaren uit, maar of je dat dan overgoten moet noemen...?

Bruin pastel is er al hoor, zijn ook herkenbaar als zodanig.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 06 mei 2010, 09:25 
lid

hans ik weet dat er bruinpastellen zijn maar heir is ook niets van opgenomen in de standaard, je weet zelf dat een pastel voor 50 % werkt bij een goede pastel als je kijkt naar de diamantvink dan zitten we echt wel op een 80 procent sterker nog ik kan iemand welke er 1 heeft die nagenoeg wit is . en we hebben nu een kans om het goed te doen laten we deze aangrijpen een pastel zebra is ook een overgoten vogel ik zelf zou echt voor de overgoten gaan daar lijkt hij ook op

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]