www.prachtvinkenforum.nl

Forum van de Speciaalclub Australische Prachtvinken & Papegaai Amadines
Het is zo 22 apr 2018, 04:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Concept standaardeisen Binsenastrilde
BerichtGeplaatst: ma 03 mei 2010, 16:55 
lid

Hier kan de discussie gevoerd worden over de concept standaardeisen van de Binsenastrilde.

Profiel  

Berichttitel: Re: Concept standaardeisen Binsenastrilde
BerichtGeplaatst: di 04 mei 2010, 11:50 
lid

beste gerrit/tc

ik mis hier de de nieuwe mutant geel (overgoten)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 04 mei 2010, 19:24 
lid

John,
De gele binsenastrilde is naar mijn mening geen gele, de benaming geel zou ik dan ook niet willen voeren. Je ziet in de vogel nog een licht groene waas. Satinet is het ook niet want de gele binsenastrilde heeft geen rode ogen. En als hij echt geel zou zijn met rode ogen is het een lutino en met zwarte ogen een geel zwartoog.

Ik heb begrepen van andere dat uit de zogenoemde gele binsen pastel bruinen geboren worden, je zou dus kunnen denken aan een overgoten vogel (dubelfactorige pastel?). Een DF pastel bruin zou dan op dit moment naar mijn mening een naam kunnen zijn. Graag hoor ik meer over hoe deze kleurslag vererft en wat de ervaring is van kwekers die ze hebben.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 04 mei 2010, 22:51 
lid

gerrit

hier ga ik ook in mee de vogels welke in apeldoorn zaten waren alle bruin bewaasd en voor mij ook een overgoten vogel maar lees hier geen standaard van waarom niet er is voor de speciaalclub een ideale gelegenheid om er een goede en voor zowel keurmeesters maar ook van de toenemende liefhebbers van australische een uitgelezen kans om het er allemaal op te zetten

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 05 mei 2010, 16:40 
lid

de pastel bruine, want dat is de zogenaamde "gele bins" komt wat mij betreft in de nieuwe standaard

@ Gerrit er is geen enkele prachtvink die dubbelfactorig pastel is tot nu toe, nee ook de Gould niet, want dat is weer een heel ander geval, maar daar gaat het nu niet over.

De pastel bruine bins zullen we dus op moeten nemen in de standaard en daarin een verschil maken tussen de "roodkop" en de oranjesnavel pastel bruine, want die hebben ook een ander kleurbeeld, de oranjesnavels zijn geler.

De vraag is alleen wel of je groen overgoten vogels moet gaan vragen of gele vogels.
Persoonlijk ben ik voor hoe geler hoe beter, maar dan wel diepgeel en niet van die flauwe aftreksels die richting geelwit gaan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 06 mei 2010, 09:39 
lid

hans de gele hoort zeker in de standaard maar hier vindt ik dat je ook de gele in de groenserie moet vragen en daarbij is het geen pastel maar ook een overgoten vogel een pastel wildkleur die zijn er wel al zijn ze op 1 hand te tellen maar je komt hier wel mee in de knoop of ga je in de ene kleur een opblekings factor vragen van 50 % (wildkleur pastel) en in de andere welke een heel andere vogel is welke ook ongeveer 80 % opgebleekt een bruin pastel vragen dit verhaal klopt dus echt niet de ene 50 en de andere 80 %

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]