www.prachtvinkenforum.nl

Forum van de Speciaalclub Australische Prachtvinken & Papegaai Amadines
Het is di 23 okt 2018, 05:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ik zal me ook eens even voorstellen
BerichtGeplaatst: za 18 jul 2015, 23:30 
lid

hallo allemaal. Ik ben Gerwin Hendriksen, en woon in Rhenen. Ik ben 36 jaar jong en sinds 2 jaar getrouwd met een zeer lieve vrouw, en nu zo'n 8 maanden trotse papa van een zoon. Ik ben in Veenendaal geboren en opgegroeid, en woon sinds men 21ste in Rhenen. Mijn vader heeft toen ik 10 jaar was een voliere voor me laten maken bij de cafetaria achter op de plaats waar ik 21 jaar gewoond hebt. De voliere was 5 bij 2. Hier zat vooral kleur kanaries in die ik toen kreeg van mijn buurman die voor de tt's kleur kanaries kweekte. Ik deed toen in die tijd nog niet mee aan tt's. In Rhenen heb ik toen ik daar kwam wonen aan 1 van de schuren achter het huis 2 rennen gemaakt met in de schuur 2 nachthokken. Hier heeft van alles wat in gezeten aan tropen en kanaries en zelfs nachtegalen. Daar zitten nu alleen nog maar bonte valkparkieten in 6 koppels. Voor een jaar of acht terug kwam ik in aanraking met waterslagers vanwege hun mooie zang. Ik heb toen van een top kweker bij ons in de buurt 10 poppen en vijf mannen meegekregen. Ik heb het gelijk goed aangepakt, en heb in een andere schuur in een hoek een vogelverblijf gemaakt. Alles geïsoleerd met dubbelglas ramen met roosters en afzuiginstalatie. Deze afdeling heb ik in tweeën gesplitst. Aan de eene kant een kweek afdeling met 8 gehu kooien met tussenschuif zodat ik er 16 had en 4 losse kooien. En de andere afdeling met een gangpad in het midden en dan aan weerszijde 3 rennen boven elkaar die ik doormiddel van een schuif allemaal in tweeën kan splitsen. Met de waterslagers deed ik gelijk mee aan de top met de tt's, omdat ik zeer goed geholpen ben door de man waar ik ze vandaan had. Die heeft mee het echte kweken geleerd voor tt's. Helaas ben ik hier mee op gehouden begin vorig jaar, vanwege mijn werk. Waterslagers moeten getraind worden en dat zo'n 4 maanden in een jaar 5 uur op een dag was ik daar mee bezig om de dag. Dus ik zag men bed niet zo vaak meer. Nu ben ik overgestapt op tropen. De keuze was zeer moeilijk, maar ik ben eruit. Het zijn gordelgrasvinken wildkleur geworden en bruine bichenows. Ik heb eerst twee koppels gekocht in begin november vorig jaar en heb daar 9 jongen uitgehaald. En in maart heb ik bij dezelfde kweker nog eens 2 koppels gekocht. Nog niet mee gekweekt. En 2 koppels bichenows waar er 17 jongen uitgekomen zijn. Dus kwa tropen kom ik net om de hoek kijken. Moet dus nog een hoop leren. Ik wil alleen nog lid worden van de speciaal club. Ik ben zelf vol lid in opheusden en steun lid in Bennekom. Dus ik ben benieuwd hoe het me zou vergaan met deze 2 soorten. Moet nog een hoop leren, maar geduld is er. En ik hoop hier weer mensen te leren kennen die deze vogels rijk zijn zodat ik daar weer wat van kan opsteken. Al met al. Ik heb er goed zin in. En ik ga het wel meemaken hoe het gaat. Heb er iniedergeval goed zin in. Gr Gerwin Hendriksen.

Profiel  

Berichttitel: Re: Ik zal me ook eens even voorstellen
BerichtGeplaatst: zo 19 jul 2015, 12:15 
lid

Ha Gerwin, van harte welkom!
Je kunt je aanmelden als lid bij Paul Commandeur op het volgende emailadres:
ledenadministratie@prachtvinken.nl
Je kunt op de volgende link een inschrijfformulier downloaden, die kun je invullen en naar Paul mailen:
http://www.prachtvinken.nl/index.php/lidmaatschap

Check ook eens de rest van de website.
Als je op dit forum gaat zoeken in oude topics kun je ook veel informatie vinden.

Suc6!

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 19 jul 2015, 14:39 
lid

Hallo meneer flapper. Ja ik zit al aardig rond te neuzen op dit forum. Zelfs die van mensen die niet alleen over gordels gaan dus dat komt goed. En dat aanmelden komt ook helemaal goed. Bedankt voor de info. Gr Gerwin

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 20 jul 2015, 02:42 
lid

Hallo meneer flapper. Ik heb deze week nachtstorringsdienst zonder storringen ha ha. Mooi de gelegenheid om even het hele forum door te spitten. Ik heb in maart nog twee koppels gordels aangekocht. Er zat een pop bij die iets kleiner was als de andere pop. De kweker zei toen dat ik daar een hele grote man op moest zetten. Ik kom thuis en had zoiets van het zal wel. Ik bedoel dat ik geen goed gevoel had bij deze vogel. Maar nou heb ik ergens gelezen dat als het een zeer donker bruine vogel is dat het dan vanwege de grote toch een zeer goeie pop mag zijn. En ik heb uit twee verschillende koppels twee zeer grote mannen weten te halen die beide uit de zelfde bloedlijn komen. Ik kijk natuurlijk nu heel anders op tegen deze pop. Nogmaals nog bedankt voor u tip. Gr Gerwin

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]