www.prachtvinkenforum.nl

Forum van de Speciaalclub Australische Prachtvinken & Papegaai Amadines
Het is wo 23 mei 2018, 12:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Dit is een...
BerichtGeplaatst: za 12 jul 2008, 19:15 
lid

Hallo Ton Stef en Ad,

mijn verontschuldigingen had niet goed gekeken op het bericht maar alles staat zoals ik had bericht, sorry voor mijn fout zal de volgende keer mijn doppen(ogen)beter open doen.
m.vr.gr. harry

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 13 jul 2008, 09:11 
lid

Hoi Harry

Ook ik ben blij dat het opgelost is.

Ik was wel een beetje verontrust over je bericht, daar er toch nog vele aanvallen worden gedaan om forums te hacken. Gelukkig zijn we nog niet ten prooi gevallen dat dit soort problemen.

groet

Stef

Profiel  

Berichttitel: mengeling op alle vlakken
BerichtGeplaatst: zo 13 jul 2008, 10:17 
lid

Ik heb gisteren de kruisingen uit de volière gevangen, want ze zijn inmiddels zelfstandig. Je kan ze makkelijk onderscheiden van jonge bichenowastrildes, door het ontbreken van de dubbele band op de borst of stiptekening op de vleugels.

Ze lijken dus vooral op jonge binsen, maar de rode (of gele) schijn op de staart, komt er niet voor bij het uitvliegen. Daarnaast hebben ze alle 4 in meerdere of minder mate een aanzet tot een vuilwit masker (vooral rond het oog).

Grappig vond ik het geluid, contactroep, dat ze maken, wat ook een mengeling blijkt zijn tussen de 2 soorten. Het wat scherpere gepiep van een binsen vermengd met het nasaal trompetgeluid van een bichenow... Ik ben benieuwd hoe de jonge mannen straks zullen zingen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 14 jul 2008, 18:07 
lid

Koen zal mij staks toch benieuwen of je beide soorten kunt herkennen in de bastaarden. We wachten geduldig op de volgende foto,s als ze door de rui zijn. Had laatst gevraagd of bastaarden van tijgervink keer goudbuik vruchtbaar zijn, heeft niemand hier een antwoord op? hebben julllie deze bastaarden al eens gezien?
Vr Gr Harm

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 17 aug 2008, 19:37 
lid

Koen beginnen de bastaarden al te ruien.
Harm

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 18 aug 2008, 23:59 
lid

Ja, ze zitten heel zwaar in de rui zelfs. In een mate die ik nog nooit zag.

Hier en daar had ik wat veertjes geplukt, dus die kwamen sneller door maar sinds een goeie week barst de metamorfose los en zie je dat het veel van hen vergt.

De kop lijkt praktisch volledig op dat van een bichenow, dus een wit masker, met geen gekleurde veren. De tekening heeft dan weer de typische stiptekening van een binsen, maar ooko hier de kleuren van de bichenow.

Enkel in de staart vind je wat donker geelgroene staartpennen, maar ook hier overheerst de bichenowkleur en is er een soort van zebratekening waar te nemen (stuit).

Nog even en ik maak wel eens een foto.

De eerder getoonde beelden waarbij ze een gekleurd masker en staartpennen/stuit hebben is bij mij dus lang niet het geval. Mocht het niet zijn van die paar gekleurde geelgroene veren, zou ik zelfs claimen dat die beelden fotoshop zijn. Maar misschien tonen die paar veren aan dat het toch zou kunnen, ik weet het niet.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]