www.prachtvinkenforum.nl

Forum van de Speciaalclub Australische Prachtvinken & Papegaai Amadines
Het is zo 21 jan 2018, 03:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Dit is een...
BerichtGeplaatst: do 03 jul 2008, 20:17 
lid

Weten jullie of een kruising tussen tijgervink en goudbuik ook vruchtbaar zijn? Deze familie's liggen niet zo ver uitelkaar.
Harm

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 05 jul 2008, 08:38 
lid

Harm,

Ik weet niet of deze vogels vruchtbaar zullen zijn, ze zijn wel van dezelfde familie, maar hun leefgebieden liggen ver uit elkaar, Goudbuikje Afrika en Tijgervink Azie.

Ik hoop dat ze niet vruchtbaar zijn, dit is nou een kruizingscombinatie waar ik niet kan achter staan, maar jij kweekt deze vogels gemengt in een vlucht, dus het zal wel geen opzet zijn geweest.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 05 jul 2008, 10:01 
lid

Klopt Willie, Ben zelf ook geen voorstander van bastaard kweek, (toch vind ik sommige bastaarden best leuk om te zien) maar ja in een gemengde vlucht kan zoiets een keer voorkomen, had 1 tijgervink man over,en heb deze buiten laten vliegen, laat deze nu aan de haal gaan met een goudbuik popje. :evil:
Harm

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 09 jul 2008, 21:51 
lid

Hallo Willie,
Misschien een voorstel indienen tijdens de AV om ook hybrieden te vragen, maar dit heeft zo z´n haken en ogen, lijkt me niet verstandig om hybrieden van papagaaiamadines of Lonchura´s onderling te vragen, maar een Driekleur PA x Gouldamadine is een hele leuke verschijning, heb ze wel eens gezien in Belgie. Ik weet dat de Gouldamadine niet tot onze doelgroep hoort, maar men kan afspreken dat 1 van de ouders tot onze doelgroep moet behoren.

ik dacht dat de gouldamadine toch ook een prachtvink was waarom is die uitgesloten zou jammer zijn ik kweek voor 80% natuurbroed gouldamadines

m.vr.gr. Harry

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 09 jul 2008, 22:04 
lid

Harry Gebbink schreef:
ik dacht dat de gouldamadine toch ook een prachtvink was waarom is die uitgesloten zou jammer zijn ik kweek voor 80% natuurbroed gouldamadines

Hallo Harry

voor de Gouldamadine is een aparte speciaalclub. Daarom worden ze bij ons (op dit moment) niet gevraagd.

Stef

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 10 jul 2008, 15:13 
lid

Hallo Stef,
nou jammer dan , ik lid van de speciaalclub,dan heeft het ook geen zin om evt lid te worden,blijf wel het forum volgen voor die paar andere koppels die ik heb, zoals de gordelgrasvink,binsenastrilde,diamantvinken en dan nog wat rk-en driekleur papagaaiamadines.,alles wel natuurbroed maar dat was geen must heb ik begrepen.
sukses verder.
m.vr.gr. Harry

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 10 jul 2008, 20:16 
lid

Hallo Harry

Het zou toch leuk zijn als je lid wordt, maar als je hoofdzakelijk goulds kweekt, dan kunnen wij als speciaalclub je geen eerlijk thuis bieden. Dan dien je idd lid te worden van SNGN.

Wat betreft natuurbroed, daar zijn al diverse topics voor opgestart, dus dat gaan we hier maar neit weer doen.

Groet

Stef

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 11 jul 2008, 19:55 
lid

hallo Stef ,
ik ben lid van de sngn al jaren dus dat hoeft niet meer,maar wat mij opvalt is dat mijn tekst in het laatste bericht gewijzigd is door iemand anders ,mijn vraag hoe kan dat want ik had geciteerd van een ander bericht en die teksten zijn verdwenen en mijn orginele tekst is gewijzigd ,hoe kan dit?
wat het lidmaatschap betreft ben ik nog aan het overwegen ik bekijk veel forums en geef hier en daar commentaar/mijn mening kweek reeds 30 jaar en probeer mijn ervaringen te delen met anderen niet dat ik alles weet ,maar wat ik heb ondervonden en wat ik heb gedaan om het te verhelpen/cq te voorkomen,zodat anderen met de zelfde problemen er ook wat aan hebben.

m.vr.gr. Harry

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 11 jul 2008, 22:00 
lid

Harry Gebbink schreef:
maar wat mij opvalt is dat mijn tekst in het laatste bericht gewijzigd is door iemand anders ,mijn vraag hoe kan dat want ik had geciteerd van een ander bericht en die teksten zijn verdwenen en mijn orginele tekst is gewijzigd ,hoe kan dit?

Harry

Er zijn op het forum, maar 3 mensen die behoudens de schrijver een bericht kunnen aanpassen. Te weten Ton Koek, Ad van Bakel en ik. Wij hebben onszelf de opdracht gegeven om ieder bericht te laten staan zoals het door de schrijver geplaatst is. behalve als er zaken tussen staan die niet door de beugel kunnen. Daar komt bij dat als we een tekst corrigeren dat we altijd een stukje tekst erbij plaasten waarom we de tekst hebben aangepast.

Wat er gebeurt is kan ik je dus niet vertellen, maar vreemd is het wel. Of het moet zijn dat Ton of Ad iets hebben aangepast, maar dan mis ik de extra tekst. Uiteraard ben ook ik nieuwsgierig naar datgene wat er gebeurt is met je originele tekst.

Stef

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 12 jul 2008, 17:47 
lid

en wij kunnen het niet veranderen. :lol: :lol: :lol:

gr Gerrit ;)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]