www.prachtvinkenforum.nl

Forum van de Speciaalclub Australische Prachtvinken & Papegaai Amadines
Het is wo 20 jun 2018, 17:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Bruine bichenow?
BerichtGeplaatst: za 28 aug 2010, 12:56 
lid

Van mijn koppel wildkleur bichenows had ik de eerste ronde 5 wildkleur jongen. Nu liggen er 6 jongen in het nest. Bij het ringen zag ik echter dat er 1 jong bij is die aanzienlijk lichter is dan de rest. De ogen zijn niet zwart maar een beetje beige achtig, en de huid is niet grijzig maar roze. Zou dit een bruine bichenow kunnen zijn? Of kan je dat in dit stadium nog niet zeggen? Als het wel zo is, zou dit dan een pop moeten zijn?

Profiel  

Berichttitel: Re: Bruine bichenow?
BerichtGeplaatst: za 28 aug 2010, 14:18 
lid

hoi marcus

Als het jong echt roze is en de rest donkerder dan heb je inderdaad grote kans dat het een bruine is en dat is dan een pop. De man is dan split voor bruin, en daar kun je bruine poppen uit krijgen. De wildkleur jongen kunnen mannen en poppen zijn en de mannen kunnen dan ook nog split zijn, maar dat zie je niet aan de buitenkant.

Groeten Wim

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 31 aug 2010, 10:45 
lid

Ik heb vandaag nog even gecontroleerd, en het jong begint echt duidelijk lichtere veren te krijgen. Het lijkt dus wel een bruine. Bedankt voor de uitleg. Is het dan een idee om volgend jaar de kweekman te koppelen aan deze jonge pop? Kan je ook bruin op bruin kweken bij bichenows, of is het verstandiger om een split tegen een volle vogel te zetten?

Ik was eigenlijk al van plan om een paar bruine aan te schaffen, maar nu blijk ik ze zelf al te hebben :geek: :lol: .

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 31 aug 2010, 20:27 
lid

ik zou zelf niet de man aan deze jonge pop koppelen. bruin x bruin kan heel goed. als je makkelijk het geslacht van de jongen wilt weten, moet je een bruine man op een wildkleur pop zetten. dan krijg je split mannen en bruine poppen, hoef je niets meer uit te zoeken qua geslacht.
het enige wat je niet moet doen is een wildkleur man met een bruine pop, want dan kweek je alleen wildkleuren en dat zou in deze combinatie jammer zijn. verder kan elke combinatie wel om bruine te kweken.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]