www.prachtvinkenforum.nl

Forum van de Speciaalclub Australische Prachtvinken & Papegaai Amadines
Het is do 16 aug 2018, 06:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Gordelgrasvinken
BerichtGeplaatst: do 15 okt 2015, 15:33 
lid

hallo allen. Ik heb met twee koppels negen jongen gekweekt. En omdat ik het nog niet goed in me heb om te zien wat mannen en poppen zijn heb ik ze laten sexen. De uitslag was vier mannen en vijf poppen. Nou heb ik de mannen bij elkaar zitten in een ruime kooi. En wat mij dus nu opvalt is dat er telkens twee mannen wat nu overduidelijk mannen zijn, constant aan het zingen zijn en achter wat uit het sexen blijkt een andere man aan zitten en af en toe proberen om op zijn rug te kruipen. Is dit nou toch stiekem een pop of is zijn het nu grof weg gezegd homo's. Ik heb ze nou een apart kleur knijpring gegeven zodat ik kan kijken of het constant dezelfde zijn. Ik had er al eentje tussen uitgehaald bij welke ze het deden. Maar nu doen ze het bij een ander. Als ze dan er twee keer naast met sexen zou toch raar zijn. Of is sexen van vogels altijd betrouwbaar. Ik hoor graag van iemand. Gr Gerwin.

Profiel  

Berichttitel: Re: Gordelgrasvinken
BerichtGeplaatst: do 15 okt 2015, 19:21 
lid

Dit komt vaker voor en betekent niet dat het poppen zijn.
Bij welke organisatie heb je ze laten sexen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 okt 2015, 19:41 
lid

Gij de firma gendinka in Veendam. Ik heb ook een paar jaar afrikaantjes geprobeerd, maar met weinig succes. De meeste vogels die ik toen had en die paar jongen die ik toen gekweekt heb gehad, heb ik allemaal laten sexen toen daar. En het klopte toen elke keer. Dus vandaar dat ik het me nou eens af vroeg of dat mogelijk dat ze er een keer naast zouden kunnen zitten. Maar dit is heel normaal. Nou dan wacht ik het even af. Alvast bedankt voor de info. Gr Gerwin

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2015, 00:09 
lid

mannen kunnen ook op elkaar duiken kijk goed naar de vorm van de bef zet anders zeker een broedse pop een paar dagen in aparte kooi doe dan de zogenaamde man erbij die broeds is als het een man is gaat hij zingen of kooien tegen overelkaar zetten groetjes erwin

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2015, 12:27 
lid

Als er meerdere mannen bij elkaar zitten (los van het feit of er wel of niet poppen tussen zijn) zullen er altijd dominante mannen zijn die gaan fluiten en baltsen en mannen die zich gedeisd houden.
Als je de dominante mannen zou verplaatsen zullen de andere mannen meestal ook wel gaan fluiten en baltsen.
Veeronderzoek is de meest betrouwbare vorm van sexen, als je een zeer goede lijn vogels bezit zullen de poppen steeds meer man kenmerken gaan tonen. Dan gaat het hele verhaal van grootte van bef, kleur op de kop etc. gewoon niet meer op.
En geloof mij, de meest ervaren kwekers zullen dan ook missers maken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2015, 13:53 
lid

Ja dat dilemma is ook het geval. Ik zie zowat geen verschil kwa kleur op de kop. En aan de bef kan ik ook niet veel uit halen. Daarom had ik ze laten sexen. Maar toch bedankt. Zo word ik telkens weer wat wijzer. Gr Gerwin.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2015, 12:52 
lid

Johan vd Hoorn schreef:
En geloof mij, de meest ervaren kwekers zullen dan ook missers maken.

Dat klopt helemaal Johan. ;)

Een ding is zeker: legt de vogel een ei dan is het 100% een pop. :ugeek:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2015, 15:53 
lid

Hallo Johan. Ik heb ze nog eens goed bekeken. En kwa bef kan ik er geen verschil uit halen. En op de kop, maar dan moet ik zeer goed kijken, dan zie ik dat de poppen volgens het sexen toch iets donker zijn als bij de mannen. Maar dan moet ik wel heel goed kijken. Maar heb de mannen die ik heb zien baltsen apart gezet van de andere twee. Dus nou ben ik is benieuwd of die andere twee dan ook gaan zingen en baltsen. Al met al bedankt voor je reactie. Gr Gerwin

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 21 okt 2015, 22:53 
lid

Afbeelding
kijk hier maar na ditn is een pop lichte kop best brede bef en hele mooie kleur

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 03 nov 2015, 01:06 
lid

het is toch een man jammer

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]