www.prachtvinkenforum.nl

Forum van de Speciaalclub Australische Prachtvinken & Papegaai Amadines
Het is di 14 aug 2018, 19:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: SAP&PA NATIONALE TT
BerichtGeplaatst: za 15 dec 2012, 14:04 
lid

De landelijke tentoonstelling van de SAP&PA trok "slechts" 170 vogeltjes aan.
Wat doen we niet goed dat vogelliefhebbers waaronder ikzelf zich niet aangetrokken voelen om aan deze tentoonstelling mee te doen.
Als ik kijk naar de zebravinken club die ongeveer 2500 zebravinken binnen krijgen dan ligt er nog een lange weg te gaan voor de Australische prachtvinken liefhebbers.
Kunnen we op dit forum eens van "niet SAP&PA leden" te horen krijgen wat of dat de reden is dat kanjers van liefhebbers zich niet geroepen voelen om van deze club lid te zijn en dan natuurlijk mee doen aan de landelijke tentoonstelling.
Ook SAP&PA leden die lid zijn en niet meespelen kunnen natuurlijk reageren.
Als ik in verschillende catalogussen kijk van grote tentoonstellingen dan kom ik namen tegen van kampioenen die ik bij de uitslag van de SAP&PA tentoonstelling niet zie.
Dat is toch zonde mensen. Kampioen worden van de SAP&PA moet toch een prestatie wezen van de eerste orde.
Ik weet bijna zeker dat leden van de Nederlandse Zebravinken Club nog liever in Veenendaal kampioen worden dan dat ze COM kampioen zouden worden bijvoorbeeld.
Misschien is deze discussie al eerder op dit forum aan de orde geweest maar ik ben pas bezig en dan heb ik dat gemist in het verleden.
Mogelijk kan iemand me dan vertellen waar of dat ik deze discussie nog eens terug kan lezen.
groetjes

Profiel  

Berichttitel: Re: SAP&PA NATIONALE TT
BerichtGeplaatst: za 15 dec 2012, 15:09 
lid

Dat is zeker een interessante discussie.
Ik zou zeggen begin bij uzelf: waarom was u niet van de partij?

Een aantal mogelijke redenen op een rij:
-de afstand is te groot voor sommige liefhebbers, je ziet dat de regio's wel lichtjes in populariteit toenemen.
-misschien zijn er ook mensen die om brandstof te besparen gaan carpoolen en daardoor minder vogels meenemen.
-door bestuursperikelen hebben een heel aantal ex-leden opgezegd of zijn niet meer actief
-de landelijke TT van vorig jaar ging niet door, je moet toch gedurende enkele jaren opbouwen. Afgelasten is dan funest lijkt mij.
-de landelijke show, maar ook enkele regioshows stonden dit jaar niet in de TT-katern van onze vogels
-een algemene tendens in Nederland is toch ook een afname van TT-inzenders, er is zelfs een hele beweging gaande die maar een hekel heeft aan huisdieren in kleine kooitjes. Een 1-dags show heeft in ieder geval al meer toekomst dan de meerdaagse versies.
-de speciaalclub kan ook wat meer doen aan een stukje PR/reclame, zowel op internet, als op TT's als op markten.
-er is (nog) geen platform/mailinglist om het makkelijker te maken om vogels aan elkaar te verkopen of ruilen. Nu gaat veel via vogelmarktplaats of zelfs naar een handelaar. Kwaliteitsvogels gaan daardoor vaak ook naar het buitenland of naar kwekers die geen TT's spelen. In de catalogus kun je daarom ook beter telefoonnummers en mailadressen plaatsen in plaats van de adressen. Je gaat elkaar tenslotte niet onaangekondigd bezoeken en de tijd van brieven schrijven is voorbij. Een vermelding van de regio zou nog wel handig zijn.

Wie vult aan?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 15 dec 2012, 15:35 
lid

Meneer Flapper
Allereerst dank voor de reactie.
Ik was niet van de partij omdat ik zoals u gelezen heb me er NOG niet zo
toe aangetrokken voelde.(kan veranderen mogelijk, wie weet)
De reden daarvoor is dat de TT te klein is. Wat is nu 170 vogeltjes.
Op diverse kleine tentoonstellingen zit dit aantal ook al bijna.
Als je die reis al onderneemt moet je een goede concurrentie hebben vind ik zodat je als je kampioen wordt echt trots kan zijn op je resultaat. Dan heb je er denk ik ook wel die verdere reis voor over.
Verder stelt u de prijs van de benzine. De zebravinken liefhebbers krijgen hun benzine toch ook niet gratis verwacht ik en die komen ook uit heel het land.
En Soest is toch net als Veenendaal redelijk centraal gelegen.
Nee ik denk dat er nog andere en hopelijk nu boven tafel komende redenen zijn.
Ik wacht samen met u af
groetjes

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2012, 23:51 
lid

Hoi
Leuke discussie .
Als een ieder nu denkt "het zijn maar 170 vogels " dan kom er natuurlijk nooit . ;)
Je ziet duidelijk dat er elk jaar weer wat méér vogels worden ingeschreven .
Aken en Keulen zijn ook niet in 1 dag gebouwd , en je zult een beetje geduld moeten hebben , want het gaat meestal in het begin niet met van die grote sprongen .
De kwaliteit was ook dit jaar weer zéér hoog , en ik zou zeggen , als je denkt dat je goede vogels Hebt , DOE MEE !!
De locatie daar kan het niet meer aan liggen , want die is in soest perfect .

Wat misschien een idee is , om in apeldoorn bij de lijst van deelnemers te vermelden ,of en van welke speciaalclub ze lid zijn .
Verder ben ik het met Dhr Flapper eens dat er misschien wat meer "reclame "gemaakt kan worden voor deze show .

Gr jan

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 17 dec 2012, 12:28 
lid

ik zou heel grrag lid worden en mee doen maar voor mij is het probleem dat ik altijd in het weekende werk ik werk namelijk in de horeca en danmoet k keuzes maken en kies ik dan voor onze eigen schow maar en een schow in de buurt is voor mijn vrouw die dan de vogelsmoet ophalen wel zo makelijk
in de toekomst als ik zo ver ben op leeftijd met pensioen zou ik zeker mee doen maar ja dat duurt gewoon nog even ongeveer 20 jaar dus noch even wachten

groetjes erwin

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 17 dec 2012, 20:45 
lid

Beste Heren,

Ik wil toch even reageren, soortkampioen worden bij de landelijke TT van de SAP&PA te Soest is voorwaar wel een prestatie. Algemeen Kampioen worden vind ik een hele knappe prestatie. Van de 170 vogels de beste zijn. Er is 4 x 93 punten uitgedeeld, 23 x 92 punten, 27 x 91punten en 39 x 90 punten dan praat je over een hele hoge kwaliteit. En ik daag degene uit die daar toch een beetje denigrerend over doen om volgend jaar mee te doen en ook deze prestaties te halen. :P

Het is een volwaardige show waar je echt vogels ziet zitten die de standaardeisen benaderen. Als je meedoet kom je ook weer andere mensen tegen zodat je weer aan je netwerk kan bouwen om vogels te ruilen of te kopen. En verder is het gewoon een gezellige dag. En als we maar blijven wachten tot de ander gaat of dat er 400 vogels zitten ( wordt eerst maar eens kampioen bij 170 vogels , of soortkampioen) dan komt het nooit van de grond.

Dus volgend jaar hebben we meer dan 200 vogels en wordt de kwaliteit nog beter door de mensen die nog niet hebben meegedaan, want concurrentie kan tenslotte nooit kwaad. ;)

Met vriendelijke groeten,
Gerrit Streefkerk

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 18 dec 2012, 15:46 
lid

Hallo
Mooie discussie.
Ik heb nog een idee.
Laat niet leden één keer meedoen zonder lidmaatschap dan kunnen ze de sfeer proeven.
Hebben ze het naar hun zin dan worden ze misschien wel lid.
groetjes Kees

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 19 dec 2012, 09:22 
lid

Idd mooie discussie. ben idd ook benieuwd hoe we het aantal vogels omhoog kunnen krijgen.

Het moet natuurlijk bovenal een eer zijn om kampioen of soortkampioen te worden, maar ik denk dat sommige kwekers niet op een medaille of beker zitten te wachten. Misschien is het een idee om voor het klassement (bijv de 1e 10) levensmiddelen pakketen ter beschikking te stellen. Bij ons in Brabant wordt dat vaker gedaan en ik heb het idee dat dat toch wel een soort van aantrekkingskracht heeft.

O ja, ik snap eigenlijk niet waarom deze discussie bij de Papegaaiamadines staat. :?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 19 dec 2012, 10:04 
lid

O ja, ik snap eigenlijk niet waarom deze discussie bij de Papegaaiamadines staat. :?[/quote]

dat ligt aan mij.
ik heb waarschijnlijk iets verkeerds aangevinkt.
maar je hebt het toch gevonden gelukkig.
en verder kom maar op met de goede suggesties !!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 24 dec 2012, 10:01 
lid

Kijk beste mensen wij kunnen natuurlijk allemaal wel een discucie voeren.?
Als ik naar de zebravinken club kijk die is natuurlijk veel grote.
Maar als wij allemaal en ook werkelijk alle leden er met elkaar de schouders er onder zetten dan hebben wij volgend jaar natuurlijk drie hondert vogels op de show zitten maar dan kan het natuurlijk niet meer op 1 dag. Het zou natuurlijk geweldig zijn als wij als Speciaalclub er een schow van kunnen maken. Maar hard lopers kunnen natuurlijk ook dood lopers zijn.Maar beste mensen kom straks allemaal massaal naar de al gemene leden vergadering dan kunnen wij er met elkaar over praten. je word pas sterk als je het samen doet.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]