www.prachtvinkenforum.nl

Forum van de Speciaalclub Australische Prachtvinken & Papegaai Amadines
Het is di 20 nov 2018, 23:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: SAP&PA NATIONALE TT
BerichtGeplaatst: do 27 dec 2012, 00:08 
lid

Hallo,

Volgens mij heeft iedereen zo zijn eigen reden, voor mij persoonlijke geldt ik moest dit jaar werken op die zaterdag vorige jaar had ik wel ingeschreven maar ja die ging helaas niet door.
Het lijkt mij wel handig zo'n eendags show anders moet je 3 keer in een week naar Soest en dat is ook een niet voor iedereen weggelegd.
Het is in december maand altijd al druk met feestdagen en sociale verplichtingen vooral als je kleine kinderen hebt, en voor mij is het op het werk ook nog eens de drukste maand van het jaar. En dan heb ik het nog niet over de activiteiten op vogelgebied.......
Maar ja er is nooit een week die goed valt in het T.T. seizoen....

Misschien kan de speciaalclub in de toekomst ook een catalogus uit brengen in Apeldoorn
Niet als vervanging maar als extra show van de speciaalclub, doet de Zebravinken club ook volgens mij. Hoeft niet veel te kosten bijvoorbeeld oorkonde, catalogus op een paar A4-jes.

Groet Jan Draaisma

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 27 dec 2012, 21:08 
lid

Er komen allerlei goede iedeeen naar voren en het is goed dat we het erover hebben MAAAAAAR gaan we het met z'n allen doen ook dan?... want de afgelopen TT wordt door 2 man geregeld en dat is niet erg maar bijvoorbeeld Apeldoorn, voor 80% staat het bestuur in de stand. Deze moet op woensdag worden ingericht. Op dinsdag krijg je als Speciaalclub de uitslag van de Bondsshow. Dan kan je de dingen voorbereiden. Wie doet dat? Begrijp me goed alles kan maar ik heb het ook druk in december. Dat excuus gaat niet op. En als het bestuur er zo over denkt als iedereen dan komen we niet ver.

De NZC wordt aangehaald maar die hebben een aparte TT-commissie. Roep maar ! wie komt er in de TT commissie van de Speciaalclub Australische Prachtvinken en Papegaaiamadines. Dan rijdt de TT commissie naar Apeldoorn en gaan die de prijzen op de kooien plakken. Wij stellen de stickers ter beschikking.

Ik zeg dus op mijn beurt, laten we nu eerst onze nationale TT te Soest op de kaart zetten. Zorg dat daar drie honderd vogels komen te zitten. Half negen inbrengen van de vogels en van 09.00 uur tot 12.00 uur het keuren van de vogels en s'middags de Prijsuitreiking en de TT open. Gaat gemakkelijk op één dag.

We gaan als bestuur het er zeker over hebben in de bestuursvergadering, en als we op de Algemene Ledenvergadering in Maart nu allemaal komen dan maken wij er een agendapunt van. Ik denk dan dat we tot goede ideeen gezamelijk komen. ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 01 jan 2013, 19:04 
lid

Ik ben de woensdags vrij en de zondags zou ik sowieoso al naar Apeldoorn.
Dus als ik nog kan helpen de woensdag of zondag dan hoor ik het graag.

Op de ledenvergadering zal ik er ook zijn. Ik zit tenslotte al in de kascommissie ;)

En dan wil ik nog toevoegen dat ik de discussie hierboven niet zie als kritiek op het bestuur, maar als ideeën en adviezen.
Wie weet ziet het bestuur er iets bij wat vrij gemakkelijk te realiseren is.
De discussie is voor mij ook een teken dat deze personen "betrokken" zijn en dat is zeker al een mooi begin.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 02 jan 2013, 23:40 
lid

Ik zie het ook niet als kritiek hoor, maar met meer mensen bereik je ook meer, jij zou bijvoorbeeld nu ook kunnen helpen. Jan van roekel heeft zich ook aangeboden. Voor volgend jaar zullen we daar toch naar toe moeten. Dan gaan we het gestructureerder plannen. Voor dit jaar is stand gevuld en helpen kan altijd. Iedereen is welkom. Ik vind ook dat er goede plannen bij zitten dus we gaan er zeker wat mee doen. 8-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 03 jan 2013, 12:31 
lid

Ik heb afgelopen jaren ook vaak aangeboden om te helpen maar heb daar niks geen reacties verder op terug gekregen.
Ik heb Paul aangeboden te helpen met de catalogus en heb Remco en Evert ook vaak gezegt als ik helpen kan en ik kan ook dan help ik heel graag alleen dus geen reacties opgehad.
Alleen vorig jaar even helpen op de stand en het was vlak voor Apeldoorn en ja dan kan ik niks meer doen met vrije dagen op het werk, dus kon het niet.
Maar goed ik ben vanaf begin dit jaar geen lid meer dus nu heeft het geen zin meer.

Gr. Ben

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 06 dec 2013, 13:43 
lid

?

Laatst bijgewerkt door awijtvliet op do 12 jun 2014, 23:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 06 jun 2014, 00:44 
lid

?.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 17 dec 2016, 13:40 
lid

Afgelopen show bezocht in Soest als niet lid. Helaas nog steeds de 200 qua aantal niet bereikt.
Enkele opmerkingen van mijn kant:
- >700 leden bij de NZC of SNGN. Hier maar 120, waarvan er toch 20 aanwezig zijn, mi mooi percentage.
- 1 daagse TT, dus de kwekers kunnen maar een klein aantal vogels meenemen (geen 40-50 stuks zoals bij de NZC).
- Aan het aantal prijzen kan het niet liggen. Meer dan voldoende en 1 vogel met voldoende punten krijgt zijn prijs.
- Schitterende kwaliteit gezien. Ook kleurslagen die ik nog nooit in het echt had gezien.

- Contact leggen met de aanwezige kwekers moet echt op eigen initiatief. In 1e instantie is men alleen geïnteresseerd een lootje aan je te verkopen. Gelukkig herkende ik enkele gezichten, maar hier kan het TT bestuur in ondersteunen. Zeker als je een vogel wilt kopen.
Op eigen initiatief in contact gekomen met diverse kwekers en zoals altijd is dan de interesse gewekt

- Verkoop (kwam ik voor) viel erg tegen en wat er zat was al in de ochtend verkocht.
- TT ruimte is m.i. te klein

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 24 dec 2016, 20:55 
lid

Heren,

Ik ben jaren niet meer actief geweest in de vogelwereld maar heb al het een en ander meegemaakt. Om een stabiele show neer te zetten waar elke liefhebber naar uit kijkt is het mijn inziens van belang een aantal zaken op regel te hebben als speciaalclub.

1 Een dagelijks bestuur die de koppen dezelfde kant uit heeft staan. Geen ruzie onderling.
2 Daar de bestuursleden niet alles kunnen doen zijn er commissies nodig zoals:
TT commissie
Promotie commissie/ website
3 Uitslagen vermelden op de site/ site up to date houden en gebruiken als reclame/info site.
4 Het forum meer gebruiken.
5 Ook op de TT in Apeldoorn een wedstrijd element toevoegen.

En zo zijn er misschien nog veel meer zaken op te noemen. Maar dan moet je een "stevig" bestuur hebben met commissies. Ik ben het wel met Gerrit eens dat niet alles op de rug van het bestuur kan worden geschoven.
Maar wil je een dergelijke speciaalclub een landelijk karakter geven dan zal er veel meer gepromoot moeten worden en zal je de liefhebber moeten triggeren om hem te overtuigen dat naast het wedstrijdelement, prijzen ook de toegevoegde waarde een zeer belangrijk iets moet zijn. Naast een kwekerslijst zou er ook een verkoopsite voor alleen clubleden moeten komen.
Maar nogmaals dit is mijn mening en mijn idee. Maak de liefhebber belangrijk, dan word de club dit van zelf. Een lange weg maar wel een weg die totaal anders is dan nu.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 31 dec 2016, 23:11 
lid

Dit forum is ( zoals ik al van meerdere mensen had gehoord) zo dood als een pier.
En daarmee "mijn inziens" de club ook gedoemd onder te sneeuwen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]